Nasza Kadra

Przedszkole Marchewka Gdańsk Weronika Kolka-Pielecka

Weronika Kolka-Pielecka – Dyrektor ds. administracyjnych.

“Uśmiech to najkrótsza droga do drugiego człowieka” Henry Saka

Pamiętam pierwsze kredki i blok rysunkowy… Pierwsze rysunki, a na nich widziany oczami dziecka świat… Świat nieograniczonej wyobraźni, świat pełen marzeń, których lista stale się wydłużała. Pewnego dnia zapakowałam wszystkie swoje skarby do małego plecaczka. Trzymając mamę za rękę ruszyłam odważnie przed siebie. Moim oczom ukazał się dotąd nieznany budynek. A w nim piękna, przytulna sala, wypełniona dziećmi, zabawkami i Jej śmiechem… Pani Iwonka – czarodziejka, której uśmiech działał jak magiczne zaklęcie, z którą każdy dzień był pełną przygód podróżą.

Dzięki Niej nie zapomniałam, że nadal jestem dzieckiem. Dzięki Niej wkroczyłam w świat dorosłości, nie zatracając przy tym swej wrażliwości. Dzięki Niej jestem dziś nauczycielem.

I tak już od jedenastu lat. Oddana pracy z dziećmi wieku przedszkolnym. Absolwentka pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej, przedszkolnej i wczesnoszkolnej, wykorzystująca w swojej codziennej pracy metodę projektów. Mama niespełna rocznej Matyldy, która jest dla mnie najlepszą motywacją do działania i dalszego rozwoju.

Marta Zdun – Dyrektor ds. dydaktycznych, nauczyciel rytmiki.

Muzyka może zarówno uspokajać jak i pobudzać, stanowi więc jeden z najbardziej skutecznych sposobów wpływania na nastrój dzieci.

Z muzyką związana jestem od najmłodszych lat, co w późniejszym czasie zaowocowało dyplomem z rytmiki oraz ukończeniem kierunku Wychowania muzycznego na Akademii Muzycznej w Gdańsku. Pracując w szkołach i ogniskach muzycznych zauważyłam, że wychowanie młodego człowieka wrażliwego na muzykę, wymaga zaspokojenia jego naturalnej potrzeby rytmu oraz ruchu. Prywatnie jestem szczęśliwą mamą dwóch wspaniałych dziewczynek, które tak jak inne dzieci w ich wieku, mają wrodzoną potrzebę ruchu i uzewnętrznienia przeżyć emocjonalnych poprzez zabawę i obcowanie z muzyką.

Elżbieta  – metodyk wychowania przedszkolnego, pedagog, terapeuta SI.

To dzieci od 30 lat inspirują mnie jak pełnić rolę dobrego nauczyciela

Pochodzę z rodziny z tradycjami pedagogicznymi a geny nauczania są u nas przenoszone z pokolenia na pokolenie. Po wielu latach doskonalenia się, stałam się nauczycielem dyplomowanym wychowania przedszkolnego, pedagogiem a także terapeutą integracji sensorycznej oraz arteterapii, terapii ręki i terapii ruchowej. Lubię być z dziećmi, obserwować je i uczyć się od nich, odkrywać ich talenty, predyspozycje, wspierać je w dążeniu do celu. To dzieci od 30 lat inspirują mnie jak pełnić rolę dobrego nauczyciela. A może już w dzieciństwie odkrywałam jak stać się wrażliwą i oddaną dzieciom nauczycielką, kiedy moim młodszym koleżankom organizowałam zabawę w szkołę. Dziś wspierając młode pokolenie nauczycielek w ich pracy oraz planując zajęcia edukacyjne w przedszkolu kieruję się najnowszymi osiągnieciami dotyczącymi pracy mózgu, wiedzą z neurodydaktyki i edukacji ewolucyjnej.

Kasia  – z-ca Dyrektora ds. edukacyjnych, nauczyciel wychowania przedszkolnego

“Pracą dziecka jest zabawa. Dzieci uczą się poprzez wszystko, co robią.” Carolyn Hooper

Ukończyłam studia na kierunku wczesna edukacja z logopedią, studia podyplomowe z psychologii
klinicznej i zarządzania w oświacie, rozmaite kursy, szkolenia, ale nikt nie nauczył mnie tyle co
dzieci i kilkanaście już lat nauki poprzez zabawę na przedszkolnym dywanie.

Jako nauczyciel dążę do tego by dzieci były samodzielne, szukały odpowiedzi na nurtujące je
pytania, odkrywały świat, poznawały go, doświadczały wszystkimi zmysłami, a przede wszystkim
by nigdy nie traciły wiary we własne możliwości. Ważne jest dla mnie indywidualne podejście do
każdego dziecka – odkrywanie jego możliwości, talentów oraz wspólne pokonywanie słabości.
Dokładam wszelkich starań, aby w naszej grupie panowała atmosfera szacunku i akceptacji, aby
każdy czuł się ważny i potrzebny, aby dostrzegać i zaspokajać potrzeby emocjonalne dzieci oraz
tworzyć warunki do ich wszechstronnego i harmonijnego rozwoju. Zaangażowanie dzieci
w proponowane aktywności daje mi wiele satysfakcji i jest najlepszą motywacją do poszukiwania
nowych rozwiązań i dalszego rozwoju.

Prywatnie miłośniczka Szwecji i łosi, książek, gier planszowych, projektów DIY, a od niedawna
wycieczek na skuterze po pięknych Kaszubach.

Kasia  – nauczyciel wychowania przedszkolnego, logopeda, neurologopeda.

Przygodę z Marchewką rozpoczęłam we wrześniu 2016r. Trzy lata później zrobiłam sobie
przerwę w pracy, związaną z narodzinami mojego Synka. Od października 2022r., ponownie
dołączyłam do marchewkowego zespołu, już jako nauczyciel mianowany i neurologopeda.
Ukończyłam studia licencjackie z wczesnej edukacji i logopedii, mam magistra z pedagogiki
oraz dwie podyplomówki z zakresu logopedii oraz neurologopedii na UG.
Nauczycielką przedszkola jestem niespełna dziesięć lat. Zawsze staram się podążać za
dziećmi, ich potrzebami, zainteresowaniami, troskami. W przedszkolu ważne jest dla mnie,
żeby dzieci nie zatraciły umiejętności zdumiewania się. Chciałabym stworzyć warunki
potrzebne do samodzielnego badania i odkrywania otoczenia, żeby dzieci zawsze chciały
wiedzieć dlaczego, gdzie i po co. Zabawę z dziećmi traktuję jako odkrywczą wyprawę w
poznawanie świata oraz najlepszy sposób rozwijania kompetencji społeczno – emocjonalnych
Prywatnie jestem szczęśliwą mamą Leny i Leona, którzy wciąż mnie inspirują do
poszukiwania nowych zabaw i odkrywania nowych miejsc. Od dzieci nauczyłam się cieszyć
najmniejszymi powodzeniami i doceniać wszystko wokół. Wolny czas najchętniej spędzam z
rodziną blisko natury.

Małgosia – nauczyciel wychowania przedszkolnego.

“Nie takie ważne, żeby człowiek dużo wiedział, ale żeby dobrze wiedział, nie żeby umiał na pamięć, a żeby rozumiał, nie żeby go wszystko trochę obchodziło, a żeby go coś naprawdę zajmowało.” Janusz Korczak

Krążą mi w głowie słowa Korczaka, nie tylko te, ale te jakoś bardziej. Miałam marzenie: chciałam znaleźć takie miejsce na ziemi gdzie dziecko jest centrum wszechświata, gdzie dorośli nie tylko nauczają a uczą się od dzieci, nie ciągną ich za sobą za to podążają za nimi, gdzie to dzieci są drogowskazem tego, czego chcą się dowiedzieć a dowiadują się poprzez doświadczanie, próbowanie i poszukiwanie. Podążając za marzeniami trafiłam do Marchewki, przedszkola, które mnie oczarowało. Teraz jeszcze bardziej wierzę w to, że warto mieć marzenia. Prywatnie jestem żoną i mamą dwóch córek, jestem absolwentką studiów pedagogicznych o kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna, jestem też niepoprawną optymistką i fanką filmów animowanych Disneya, cały czas pielęgnuję swoje wewnętrzne dziecko, do czego zobowiązuje mnie data moich urodzin, która przypada na dzień dziecka… Dzisiaj czuję, że jestem w odpowiednim miejscu i robię to co sprawia mi ogromną przyjemność.

Karolina – nauczyciel wychowania przedszkolnego.

Szklanka radości, kilka uśmiechów, garść dobrych słów, szczypta nadziei.

W 2016 roku ukończyłam studia II stopnia na kierunku pedagogika wczesnoszkolna i przedszkolna z kształceniem integracyjnym. Jestem osobą pogodną, opanowaną i konsekwentną. Praca z dziećmi to duże wyzwanie, które wymaga cierpliwości i zaangażowania, ale to przede wszystkim radość, szczęście, poczucie spełnia i codzienna motywacja do przekraczania własnych granic i osiągania nowych celów. U dzieci cenię najbardziej szczerość i otwartość świata. Każda chwila spędzona z nimi daje mi wiele satysfakcji i codziennie uczy czegoś nowego.

Natalia  – Nauczyciel Wychowania Przedszkolnego

,,Dziecko chce być dobre. Jeśli nie umie-naucz. Jeśli nie wie-wytlumacz. Jeśli nie może pomoż.” – Janusz Korczak. 

Ukończyłam studia II stopnia na kierunku pedagogika wczesnoszkolna i przedszkolna z terapią pedagogiczną. W swojej codziennej pracy najwazniejszy jest dla mnie rozwój emocjonalno-społeczny moich wychowanków. Jest dla mnie bardzo ważne aby dzieci czuły się dobrze i bezpiecznie w miejscu, które wspólnie tworzymy. Każdy dzien jest dla mnie ogromnym wyzwaniem, ponieważ praca z dziećmi jest bardzo wymagająca, co daje również duzo satysfakcji i uśmiechu. Prywatnie ucze się tańca latynoamerykańskiego, jeżdżę na rowerze oraz zwiedzam te zakątki świata, w których jeszcze nie byłam.

.

.

Agnieszka  – pomoc nauczyciela

“Nie indoktrynuj własnych dzieci. Naucz je myśleć samodzielnie , naucz je oceniać dowody i naucz je nie zgadzać się z tobą” Richard Dawkins

Od kilku lat miałam możliwość pracować z dziećmi, wcześniej jako opiekunka obecnie w przedszkolu.
Praca z dziećmi daje mi wiele cennych doświadczeń, każdego dnia uczymy się od siebie nawzajem. Zwracam uwagę dzieci na piękny otaczający nas świat ucząc szacunku i wrażliwości dla niego. Lubię stawiać przed dziećmi różne wyzwania aby odkrywały swoje możliwości, nabierały śmiałości, odwagi i mogły być dumne z siebie.
Od dziecka moją pasją jest malowanie i projektowanie, podczas zajęć lub w czasie wolnym pokazuje dzieciom różne techniki plastyczne starając się zarazić pasją do własnej twórczości.

Kasia – pomoc nauczyciela

Przytulanie może sprawić wiele dobrego – szczególnie dla dzieci

Bardzo lubię pracę z dziećmi. Przez wiele lat zdobywałam doświadczenie pracując jako niania. Jestem miłą, ciepłą i łagodną osobą. Wszystkie wyzwania dnia codziennego przyjmuję z uśmiechem. Między innymi dlatego szybko nawiązuję serdeczne relacje z dziećmi. Lubię patrzeć jak szybko się rozwijają i jak bardzo są szczere we wszystkim co robią. Każdy dzień przynosi nowe doświadczenia zarówno dla dzieci, jak i dla nas opiekunów. Od dzieci możemy uczyć się kreatywności, spontaniczności, a także ufności z jaką spoglądają na każdy nowy dzień. Praca w przedszkolu to wspaniała przygoda! Wolny czas przeznaczam na moje pasje, czyli ogrodnictwo i cukiernictwo.

Aleksandra  – pomoc nauczyciela

Kiedy śmieje się dziecko śmieje się cały świat.

Już w szkole podstawowej uwielbiałam opiekować się dziećmi pojawiającymi się w moim otoczeniu. W liceum zdecydowałam o zostaniu pedagogiem. Obecnie jestem absolwentką studiów drugiego stopnia na kierunku pedagogika opiekuńczo – wychowawcza. Od wielu lat sukcesywnie gromadzę wiedzę i doświadczenie poprzez pracę z dziećmi w placówkach i domach prywatnych jako niania. Codzienne zabawy połączone z nauką pozwalają dzieciom poznawać otaczający świat, mi natomiast dają motywację i inspirację do tworzenia nowych pomysłów a obserwowanie Ich jak rosną i stają się samodzielne jest dla mnie bezcenne.

Anna  – pomoc nauczyciela

,,Jeśli patrzysz uważnie na drugiego człowieka, widzisz jego radości i niepokoje. Ale prawdziwe piękno zobaczysz,gdy otworzysz przed Nim serce swoje”.

Jestem osobą bardzo wrażliwą i otwartą na ludzi. Uśmiech i pozytywne myślenie, niezmiennie pomaga mi, zarówno w pracy jak i w życiu codziennym, a poczucie humoru pozwala na postrzeganie swiata z dystansem. Nie zawsze pracowałam z dziećmi, ale zawsze byłam blisko dziecięcego świata, który jest pełen radości i zabawy, ale też bywa niespokojny. Otwieranie serca przed ,,małymi ludźmi”, stało się dla mnie drogą do poznawania ich prawdziwego piękna i wywoływania uśmiechu na ich twarzach. Uwielbiam gdy dzieci obserwują, zgadują, tworzą, dzielą się spostrzeżeniami i beztrosko bawią.
Prywatnie jestem najszczęśliwszą mamą dwójki cudownych dzieci, które oczywiście cierpliwość i wzruszenia trzymają na jednako wysokim poziomie od lat, co pozwala mi na nieustanne ćwiczenia.
W wolnych chwilach piszę wiersze, zagadki i po prostu rymuję. Wtedy w rymy układam, wszystko to co czuję.